Crowdfunding om een bedrijf uit te bouwen?

Partena Professional en MyMicroInvest bundelen de krachten om het ondernemerschap in België te stimuleren! ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ Partena Professional et MyMicroInvest unissent leurs forces ​ pour booster l’entrepreneuriat ​ en Belgique !

Partena Professional en het crowdfunding platform MyMicroInvest hebben besloten hun krachten te bundelen om de oprichting van bedrijven en de daarbij horende arbeidsplaatsen op een innovatieve manier te stimuleren.

Al enkele jaren trekt crowdfunding heel wat bedrijven aan. De toegang tot financiering is namelijk de grootste belemmering voor het oprichten en ontwikkelen van bedrijven. Om ondernemers te ondersteunen in elke fase van de levenscyclus van het bedrijfsleven, gaat de dienstverlener Partena Profesionnal een partnerschap met het grootste crowdfunding platform van België aan: MyMicroInvest. "De financiering van de onderneming blijft de nummer één uitdaging voor ondernemers: van de start-up tot de groeifinanciering of de problematiek bij bedrijfsoverdrachten. MyMicroInvest is een innovatieve operationele oplossing en complementair met bankfinanciering. ", vertelt Michel Halet van Partena Profesionnal.

De twee bedrijven bundelen dus hun krachten en begeleiden de ondernemers - evenals de financiële professionals (boekhouders, accountants, enz.) - bij de financiering van hun bedrijf. "We willen aanwezig zijn bij elke fase van de levenscyclus van een bedrijf door de klant hierbij toegang te geven tot producten en diensten op maat van hun behoeften en vragen.", legt Michel Halet uit. In aanvulling op de financiering, vergroot deze samenwerking de zichtbaarheid van de bedrijven in kwestie aan de hand van een uniek instrument dat publieke participatie stimuleert.

Met meer dan 32.000 leden, is MyMicroInvest nationaal ongetwijfeld de grootste speler in de sector en ze beperken hun diensten niet alleen tot fondsenwerving. Een antwoord bieden op de financiering van start-ups is maar één van de centrale doelstellingen van het platform. Het bedrijf heeft ondertussen al de financiering van 52 bedrijven in verschillende sectoren mogelijk gemaakt. "We werken veel met cofinanciering, waar het 'crowd'-segment voor een groot deel van de investering zorgt en meteen ook als een vorm van marktvalidatie fungeert.", verklaart Guillaume Desclée, Directeur Communicatie en Marketing bij MyMicroInvest.

"Deze strategische samenwerking heeft als doel om de opkomst van nieuwe ideeën te bekrachtigen alsook bestaande projecten te ondersteunen door financiering van hun structuren. En dit alles zonder terug te vallen op de traditionele bankkredieten, met de gezamenlijke wens om een diversificatie van het professionele aanbod en een betere dienstverlening voor ondernemers aan te bieden.", zegt Gilles van der Meerschen, Partner en Hoofd Sales bij MyMicroInvest. Naast de voor de hand liggende complementariteit van de diensten, baseert de samenwerking van Partena en MyMicroInvest zich op een gedeelde visie op ondernemerschap, waarbij de ondernemer centraal komt te staan met een aanpak die gebaseerd is op communicatie en vertrouwen.

Isabelle Verdeyen

TBWA/PR-IDE